Araç Üstü Çadır

Araç üstü çadır aldııık! Çadırımızla yol ve kamp maceralarına atılacağımız ve bu maceralarımızı sizle de paylaşacağımız için çok heyecanlıyız. Öncelikle çadırımızı anlatmakla başlayalım!

Bu yazımızda araç üstü çadır nedir, araç üstü çadırımızın markası ve modeli, araç üstü çadırımızın özellikleri ve araç üstü çadır fiyatımızı anlattık. Ayrıca kamp malzemelerimiz için Hepsiburada listemize bakabilirsiniz.

Araç Üstü Çadır Nedir?

İsminden de anlaşılabileceği üzere araç üzerine takılan çadırlara araç üstü çadır deniyor. Çadırlar farklı tarzlarda olabiliyor, sert kapaklı ya da normal çadır kumaşından olmak üzere iki genel sınıfta değerlendirilebilirler.

Çadırımızın Markası ve Modeli

Çadırımızın markası Autohome, modeli ise Maggiolina Grandtour 360. Bu markayı seçmemizdeki neden alanlarında uzun yıllardır ürün geliştiriyor olmaları. Bu modeli seçmemizin nedenleriyse ise her tarafında sineklikli cam olması, cam boyutları ve açık durumdayken rüzgara dayanıklı olması.

Çadır modeline karar vermeden önce Globetrotter‘de birkaç modeli inceledik. Bu modellerden Maggiolina Airlander modeli pencere boyutundan ve sayısından dolayı bize basık geldi. Böyle olunca biz de Autohome’un 360 derece görüş sağlayan modellerini incelemeye başladık. Burada da iki seçeceğimiz oldu, biri Airtop 360, diğeri de Maggiolina Grandtour 360. Airtop 360’ın açılması içindeki havalı yaylar sayesinde yaklaşık 10 saniye kadar sürüyor. Fakat bu model yandan gelen rüzgara karşı çok dayanıklı değil, bu yüzden de bizim tercihimiz Maggiolina Grandtour 360 oldu.

Araç Üstü Çadırımızın Özellikleri

Sert kapak

Çadırımız sert kapaklı yani kapalıyken dışardan bakıldığında araç üstü bagaj gibi görünüyor. Bu sert kapak için kullanılan malzeme fiberglas ve siyah/beyaz olmak üzere iki adet renk seçeneği mevcut. Bizim tercihimiz beyazdan yana oldu. Çünkü siyah kapak ısıyı çok absorbe ediyor ve güneşle renginin solmasından dolayı kapağa daha erken bakım yaptırmanız gerekiyor. Çatının altında hem gürültü hem de sıcaklık için izolasyon var. Ayrıca sert kapakla oluşan pürüzsüz yüzey sayesinde aerodinamik yapı kazanıyor. Araç seyir halindeyken bu aerodinamik özellik sayesinde daha az gürültü duyuyorsunuz. “Small” boyuttaki araç üstü çadırımızla maksimum 130km/h gitmemiz öneriliyor. Ama kısa süreli de olsa daha hızlı (Max 150km/h) gittiğimiz de oldu.

Açılma ve Kapanma Mekanizması

Aldığımız çadırın açılması bir kol yardımıyla oluyor. Çadırın alt sert kapağında plastik bir kapakla korunan açma kolunu takabileceğiniz bir yer var. Kolu buraya taktıktan sonra döndürerek 1 dakikadan az bir sürede çadırı tamamen açık konuma getirmek mümkün. Bu açma kolunu orada unutmadan arabaya atmakta fayda var 😅 Çünkü çadırı bu kol olmadan açmanız mümkün değil 🙂 🙈

Aynı şekilde bu kolu diğer yöne doğru çevirerek kapatmak da mümkün. Çadırı kapatmak birazcık daha uzun sürüyor. Arada durup çadır kumaşını kapakların altına itmek gerekiyor. Tamamen kapalı konuma geldiğinde alt kapağa monte edilmiş kilit mekanizmaları ile iki kapağı birbirine kilitlemek gerekiyor. Ön tarafta iki, arka tarafta bir tane bulunan bu kilit mekanizmaları kapatmayı unutmamak gerekli.

Boyut

Çadırın “Small”, “Small X-long”, “Medium”, “Medium X-long”, “Large” ve “Large X-long” olmak üzere 6 farklı boyutu mevcut. Biz “Small” olandan aldık ve içerisinde iki kişi gayet rahat ediyoruz. Şahin’in boyu 1.78 ve çadırda dümdüz yatabiliyor. Ayrıca oturur pozisyonda da kafasıyla çadırın tavanı arasında 5 parmak mesafe oluyor. Yani içeride daralacağımız bir durum oluşmuyor. Aşağıdaki tabloda bütün boyutlar için önemli bilgileri paylaştık.

Ağırlık

Çadırın ağırlığı boyutuna göre farklılık gösteriyor. Bu noktada çadırı alırken aracınızın modeline, sürüş ve duruş esnasında tavanın taşıyabildiği yüke dikkat etmeniz gerekiyor. Aşağıdaki tabloda boyutlara göre ağırlıkları paylaştık.

Maalesef bu çadır bir hayli ağır. O yüzden eğer garajınızın tavanına takılı bir kaldıracınız yoksa, sürekli tak çıkar yapamayacağınızı hesaba katmalısınız.

BoyutÖlçü AğırlıkKişi Sayısı
Large X-Long165 x 230 cm92 kg 2 yetişkin, 2 çocuk
Autohome Maggiolina Grandtour 360

Yan Yüzeyler

Çadırın yan yüzeylerindeki kumaşı özel olarak geliştirmişler ve hiçbir şekilde su ve rüzgar geçirmiyor. Yoğun yağmurlu ve rüzgârlı kamplarımız sırasında hiçbir sorun yaşamadık. Kapılarından birini bile kapattığınızda rüzgarı tamamen kesiyor ve hiçbir uğultu duymuyorsunuz.

Pencereler

Aldığımız bu modelin adından da anlaşılacağı üzere her kenarında pencereleri var. Yani hangi yöne bakmak istersek orayı çadırımızın içinden izleyebiliyoruz. Böylece hiçbir manzarayı kaçırmıyoruz. Toplamda 6 adet pencere bulunuyor (Kapılar hariç). Bunlardan iki tanesi ön ve arka tarafta. Diğer pencereler ise sağ ve solda ikişer tane (Kapıların hemen yanında). Ön ve arkadaki pencereler yanlardakilere göre bir hayli büyükler.

Bütün pencereler fermuarla açılıyor ve sabit sineklikleri var. Bu sineklikler böceklerin çadıra girmesini tamamen engelliyor. Bu konuda hiçbir sorun yaşamadık. Üstelik çadırımızın modelinde sinekliklerin yapısını öyle tasarlamışlar ki dışarıdan içerinin direkt görünmesi mümkün değil. İçeriden ise dışarısı gayet net görünüyor. Böylece pencereler açıkken de sıkıntısız içeride vakit geçirebiliyoruz.

Kapılar

Sağda ve solda olmak üzere toplamda 2 adet büyük kapı mevcut. Bu kapılar fermuarla açılıp kapanıyor. Aynı zamanda kapıların ortasında açabileceğiniz pencereler de mevcut. Kapıların da yine sineklikleri var. Bu sineklikler gövdeden tamamen ayrılabiliyor ve kapının kumaşından tamamen bağımsız. Hem kapıyı hem de sinekliği ayrı ayrı katlayarak tepeden tutturabilmek mümkün. Böylece dışarıdaki manzarayı hiçbir engel olmadan izlemek de mümkün. Ayrıca rüzgarın tadını çıkartmak isterseniz, ikisini de katlayarak açınca çok rahat oluyor.

Sadece bir sinekliği bile indirmek rüzgarlı bir günde inanılmaz fark ediyor. Rüzgarı neredeyse hiç hissetmiyorsunuz ama içerisi baya havadar oluyor. Şimdiye kadar gittiğimiz her kampta kapıları manzaralı tarafa getirerek manzaranın keyfini sonuna kadar çıkardık. kamp yapmaya neden daha erken başlamadık diye kendimizi sorguluyoruz 😅😍

Yatak

Çadırla birlikte yatağı ve iki adet yastığı da birlikte geliyor. Bu yatak ve yastıkların kılıfları da üzerlerinde. Biz çok rahat ettik, baya konforlu olduklarını söyleyebiliriz. Kesinlikle şişme yatak ya da mat üstüne yatmak gibi değil. Evinizdeki yatağınızın konforuna çok çok yakın. Yatağın ve yastıkların kendi kılıfları olmasına rağmen biz daha uzun süre çadırımızı iyi durumda kullanmak istediğimiz için ekstra bir çarşaf ve yastık kılıfı kullanıyoruz.

Aydınlatma

Çadırın arka kısmında baş üstü aydınlatma mevcut. İsterseniz yönünü de değiştirebiliyorsunuz ve 3 adet ince pille çalışıyor. Beyaz ışık olduğunu söylemiş olalım. Biz o yüzden genelde yılbaşı ağaçlarını süslemede de kullanılan pilli sarı renkli led ışığımızı kullanıyoruz. 😅

Çadır İçindeki Toplayıcı Alanlar

Çadır içerisinde eşyalarınızı yerleştirebileceğiniz farklı alanlar mevcut. Bunlardan ilki ön tarafın tavanına doğru takılan file. Bu file kıyafetlerinizi ya da büyük elektronik aletlerinizi rahatlıkla koyabileceğiniz bir hacme sahip. Bunun dışında arka tarafta hemen baş ucunuzun yan taraflarına doğru daha ufak şeyleri yerleştirebileceğiniz iki büyük cebi olan organizer mevcut. Biz bu saklama alanlarını çok kullanışlı bulduk.

Merdiven

Araç üstü çadıra katlanabilir bir merdivenle çıkıyorsunuz. Bu merdiven de çadırla birlikte geliyor ve maksimum 120kg’a kadar taşıyabiliyor. Üzerinde klips ve delikler var bu şekilde merdiven boyunu ayarlayabiliyorsunuz. Merdiven ucunda iki adet kanca gibi tutucu var ve bu kısmı çadırın içine doğru takıyorsunuz böylece sabitlenmiş oluyor. Merdivenin hiçbir şekilde araca değmediğini de söylemiş olalım. Bu yüzden araca zarar verir miyim düşünceniz olmasın 🙂

Araç Üstü Çadırımızın Fiyatı

Aldığımız çadırın fiyatı 3109€, biraz pahalı. Güncel fiyatlara Autohome’un sitesinden bakmanızda fayda var. Autohome linkini buraya bıraktık.

Biz Autohome çadırımızı Mehari’den aldık ve orada da 180€’ya monte ettirdik. Bizim arabamız SUV olduğu için normal sedan araçlara göre birazcık daha yüksek, bunun sonucunda da çadırı monte edebilmek için ekstra kas gücüne ihtiyaç duyduğumuz için biz profesyonellere bıraktık montajını. Fakat montaj sırasında gördük ki montajı o kadar da zor değil, o yüzden arkadaşlarınızla montajını yapmanız da mümkün. 😅

Böylece araç üstü çadır yazımızın sonuna geldik.

Görüşlerinizi ve sorularınızı yorumlarda bekliyoruz 🙂

Keyifli kamplar dileriz 🙏🏻

Ayrıca Almanya’da Araba Almak ve Almanya’da Sürücü Belgesi yazılarımız da ilginizi çekebilir.

Biz Instagram, Facebook ve YouTube‘ta da varız, bekleriz 🙂

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.